Тимчасовий порядокорганізації освітнього процесу в період карантину

Головна » Тимчасовий порядокорганізації освітнього процесу в період карантину   

 

  Тимчасовий порядок організації освітнього процесу

 

в СЗШ І-ІІІ ст. с.Степашки

в період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)

 

СХВАЛЕНО

Рішенням педагогічної ради

Протокол № 1 від 31.08.2020

Тимчасовий порядок організації освітнього процесу в СЗШ І-ІІІ ст.. с. Степашки у період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) складено на основі:

- Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» стаття 40;

-  постанови Міністерства охорони здоров’я України № 50 від 22.08.2020 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширення коронавірусної хвороби (CОVID-19).

 Вхідний скринінг та правила поведінки персоналу та учнів

1.    Вхід до приміщень закладу дозволяється при наявності захисної маски або респіратора.

2.    Зустріч учнів зранку здійснюється медичною сестрою та заступником директора відповідно до графіку,  затвердженого директором.

3.    Прийом здобувачів освіти здійснюється за розробленими маршрутами та входами,  які закріплені за кожним класом (маршрути додаються).

4.    Медична сестра та заступник директора проводять вимір температури тіла та візуальний огляд дитини на наявність симптомів інфекційного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей), запитують про самопочуття у дитини та/або у дорослого, який її супроводжує при вході до закладу.

5.    Вимір температури тіла проводиться безконтактним термометром на ділянці зап’ястка або бокових частин шиї (враховуючи інструкцію до використання термометра).

6.    Якщо у дитини визначено температуру тіла вище 37,2о С або наявні інші симптоми респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу,  почервоніння очей),   дитина до занять не допускається.

7.    Якщо дитина прийшла у супроводі дорослого, вона відправляється додому з рекомендацією звернутись до сімейного лікаря.

8.    Якщо дитина прийшла сама, то на дитину одягається медична маска, викликається медична сестра, що проводить дитину до кімнати ізоляції. По телефону викликаються батьки дитини та за необхідності - швидка медична допомога.

9.    Дані дитини, в якої виявлені респіраторні симптоми або підвищена температура тіла, записуються та передаються медичній сестрі закладу для введення обліку таких дітей.

10. Після того, як дитина з підвищеною температурою тіла або респіраторними симптомами була відсторонена від навчального процесу, до навчального закладу вона може повернутись лише після одужання та отримання довідки від сімейного лікаря про те, що вона здорова та може бути допущена до відвідування навчального закладу.

11. Вхід для персоналу закладу здійснюється лише через центральний вхід.

12. Увесь персонал закладу проходить термометрію перед початком робочого дня. Данні заносяться до журналу термометрії.

13. Медична сестра оглядає персонал закладу перед початком роботи на наявність симптомів гострого респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей).

14. У разі виявлення співробітника з підвищеною температурою тіла або з вищевказаними симптомами, такий співробітник не допускається до роботи з рекомендаціями звернутись за медичною допомогою до сімейного лікаря. Про такий випадок повідомляється директору та робиться відмітка в Журналі термометрії про недопущення до роботи.

15. При появі підвищеної̈ температури тіла (вище 37,2oС) або респіраторних симптомів вдома працівник закладу повідомляє свого безпосереднього керівника та не виходить на роботу, одночасно звертаючись за медичною допомогою.

Організація освітнього процесу

1.    Обмеження проведення масових заходів в закритих приміщеннях (окрім необхідних для функціонування закладу — проведення педагогічних рад, нарад при директорові, загальних зборів трудового колективу, тощо).

2.    На вході до всіх приміщень закладу встановлено місця для обробки рук антисептичними засобами. Ці місця позначені яскравим вказівником.

Проведення занять впродовж дня для одного і того ж класу (групи) в одній і тій самій аудиторії, яка закріплена за цим класом: 

3.    Початок занять розпочинається відповідно до затвердженого графіку.

4.    Захисні маски не використовуються під час проведення занять у навчальних приміщеннях.

5.    Під час пересування приміщеннями закладу на перервах використання захисних масок або респіраторів є обов’язковим як для здобувачів освіті так і для персоналу закладу.

6.    Пересування приміщеннями закладу здійснюється відповідно до розроблених маршрутів та спеціальних позначок  з метою запобіганню утворення скупчень учасниками освітнього процесу.

7.    Доступ батьків та сторонніх осіб до закладу забороняється, окрім осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю.

8.    Санітарні кімнати обладнані рідким милом та паперовими рушниками. Використання багаторазових рушників заборонено.

9.    Після кожного навчального заняття проводиться провітрювання впродовж не менше 10 хвилин.

10. Після проведення занять у кінці робочого дня здійснюється прибирання, очищення та дезінфекція приміщень та поверхонь (в тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил.  

11. У основному приміщені та приміщенні початкової школи розміщено спеціальні контейнери для використаних масок та рукавичок.

12. Перевага надається заняттям на свіжому повітрі.

13. Проводити навчання учнів гігієні рук, етикету кашлю. Для молодших дітей рекомендовано розробити план занять в ігровій̆ формі.

14. Медичній сестрі проводити пропаганду вакцинації̈, а також бесіди з батьками (у разі відмови вакцинувати учнів, які не мають медичних протипоказань).

15. Усім учасникам освітнього процесу необхідно дотримуватися фізичної дистанції.

16. Усі працівники школи повинні мати засоби індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи на 5 робочих днів. Перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.

Дії при виявленні симптомів хвороби під час освітнього процесу

1.    При виявленні симптомів хвороби (температура тіла вище 37,2°С, кашель, осиплість голосу, почервоніння очей) вчитель за допомогою телефонного зв’язку має проінформувати чергового адміністратора та медичну сестру.

2.    Медична сестра забирає дитину до ізоляційної кімнати та повідомляє заступнику про приміщення, де необхідно здійснити дезінфекцію.

3.    Дітей класу ізолюють та забороняють пересуватися школою. У разі потреби медична сестра викликає швидку медичну допомогу.

4.    Технічний працівник проводить дезінфекцію приміщень.

5.    Черговий адміністратор інформує директора про виявлення дитини з ознаками хвороби та обмежує вхід до приміщень де перебувала дитина.

6.    Вчитель проводить інструктаж з дітьми, які були в контакти з дитиною.

7.    У разі виявлення симптомів хвороби (температура тіла вище 37,2°С, кашель, осиплість голосу, почервоніння очей) у працівника закладу, він/вона негайно відсторонюється від роботи. За можливості, він/вона самостійно повертається до дому та негайно звертається до сімейного лікаря. За тяжкого стану, на працівника одягається медична маска, він/вона відправляється в ізоляційну кімнату, де чекає прибуття машини «Швидкої допомоги».

8.    Після вилучення особи з симптомами інфекційного захворювання в тих приміщеннях, де перебувала така особа, проводиться позапланове провітрювання та дезінфекція висококонтактних поверхонь.

9.    У випадку підтвердження в учня або працівника закладу COVID-19, проводиться визначення кола контактних осіб. Усі контактні особи відправляються на самоізоляцію під медичний нагляд сімейного лікаря на 14 днів з дня останнього контакту з особою, в якої підтверджений випадок COVID-19.

Організація безпеки харчування

1.    Заступник директора з виховної роботи (відповідальна особа з питань організації харчування) розробляє графік харчування здобувачів освіти.

2.    Організація мультипрофільного харчування за типом «шведського столу» та шляхом самообслуговування на період карантину не дозволяється.

3.    Відстань між столами має бути не менше 1 м та розміщення за столом не більше 4-х осіб.

4.    Усі працівники харчоблоку повинні мати засоби індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи, одноразовими рукавичками, які необхідно змінювати після кожної дії. Засоби індивідуального захисту мають бути в розрахунку на 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочу зміну - безпосередньо на робочому місці працівника.

5.    Після кожного зняття засобів індивідуального захисту перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.

6.    Директор організовує централізований збір використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів.

7.    Працівник їдальні, який вдає страви або здійснює розрахунок, повинен бути забезпечений засобами індивідуального захисту: захисною маскою або респіратором, захисними окулярами або захисним щитком, одноразовими рукавичками.

8.    Усі працівники харчоблоку мають суворо дотримуватися правил особистої гігієни.

9.    Медична сестра відповідальна за проведення навчання щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації з працівниками харчоблоку.

Організація гігієни рук

1.    Основним заходом гігієни рук в умовах закладу освіти є миття з милом.

2.    Використання антисептику доцільне лише в тому випадку, коли немає доступу до води та мила.

3.    Протирання рук вологими серветками з метою знезараження або в якості заміни миття рук недоцільне та неефективне.

4.    Миття рук з милом необхідне перед вдяганням та зняттям маски, а також у таких випадках:

·         перед початком навчання та після прогулянки; 

·         перед прийомом, приготуванням та роздачою їжі; 

·         після відвідування туалету;

·         коли руки явно забруднені.

5.    Тертя рук з милом повинно тривати не менше 30-40 секунд.

6.    Дозволено користуватися кишеньковими санітайзерами з кришкою, що може відкриватися та закриватися одним пальцем.

7.    Кількість антисептику на одну обробку –  не менше 3 мл.

8.    Для ефективної обробки рук використовувати антисептичні засоби з загальним вмістом спирту не менше 60%.

9.    Обробка рук антисептиком проводиться методом втирання протягом 30 секунд.

10. Перед нанесенням антисептику руки мають бути повністю сухі. Нанесення антисептику на вологі руки подразнює шкіру та знижує ефективність дії антисептичного засобу.

Організація прибирання та дезінфекції приміщень закладу освіти

1.    Для прибирання у закладу освіти використовуються миючі засоби та дезінфікуючи засоби.

2.    У кожному приміщенні наявний графік прибирань з відмітками про виконання.

3.    При прибиранні слід пересуватись від чистих об’єктів до брудних та від розташованих вище до розташованих нижче.

4.    У період підвищеної̈ захворюваності на гострі респіраторні інфекції̈ особлива увага приділяється обробці висококонтактних поверхонь (робочі столи, парті, дверні ручки, клавіатури комп’ютерів, поручні, стільці, крани, підвіконня, тощо) дезінфікуючим засобом (0,015% розчин Бланідаз 300).

5.    Для дезінфекції̈ поверхонь перевага надається  протиранню поверхонь серветкою, змоченою в дезінфекційному розчині. Серветка має бути вологою від засобу. У наявності є промарковані серветки для протирання різних зон чистоти. Протирання поверхонь здійснюється при відсутності дітей та за умови провітрювання приміщень.

6.    Миття підлоги в загальних приміщеннях здійснюється  з використанням миючих розчинів. В туалетах для миття підлоги доцільно використовувати дезінфекційні засоби.

7.    Прибирання приміщень проводится тільки в побутових захисних рукавичках. Допускається багаторазове використання таких рукавичок за умови їх неушкодженої̈ структури. Рукавички змінюються при переході з однієї зони чистоти (від однієї групи поверхонь) до іншої і при переході з миття підлоги до дезінфекції/миття поверхонь. Допустимо використовувати одну пару рукавичок за умови, якщо спочатку проходить обробка контактних поверхонь, а потім миття підлоги, але не навпаки.

8.    Весь прибиральний інвентар має маркування відповідно до зони, яку ним прибирають. Маркування може проводитись як за допомогою нанесення надписів на інвентар, так і за кольором. При маркуванні за кольором  «кодування» повинно бути зафіксовано письмово та розміщено в кімнаті для зберігання інвентарю для інформування персоналу.

9.    Увесь прибиральний інвентар підлягає дезінфекції. Інвентар має бути чистим та непошкодженим.

10. Персонал, який проводить прибирання, повинен слідкувати за гігієною рук та ретельно мити руки з милом після зняття рукавичок та завершення прибирання. У разі відсутності доступу до води слід обробити руки антисептиком.

11. Дезінфекційні розчини повинні готуватись в спеціально відведеній кімнаті, доступ до якої є обмежений для персоналу та заборонений для дітей.

12. Тара, в якій готується розчин, має бути щільно закрита та промаркована, із зазначенням дати приготування, кінцевого терміну споживання, назви та концентрації розчину.